Työpajat ja koulutukset
Voit kehittää myynti- ja asiakasarvo-osaamistasi tehokkaasti työpajoissa ja koulutuksissa. Toteutamme koulutukset vahvan vuorovaikutuksen mahdollistavalla tavalla, jolla oppimiskokemuksesta saadaan mahdollisimman tehokas.
Työpajoissamme osallistujat ovat aktiivisia oppijoita. Keskustelemme, harjoittelemme ja teemme yhdessä erilaisia ryhmätöitä. Osallistuminen on helppoa ja käytännönläheistä. Jos mahdollista, suosittelemme osallistujia tuomaan mukanaan tarvittavat työvälineet, kuten tietokoneen, mikä tekee vuorovaikutuksesta vielä tehokkaampaa.
Arvon myynti asiantuntijana työpaja
Asiantuntija on usein yrityksen paras myyjä. Syykin on yksinkertainen, hyvä asiantuntija keskittyy ratkomaan työssään asiakkaan tarpeita asiakasta parhaiten ilahduttavalla tavalla. Asiantuntijan fokus on asiakkaassa.
Asiakasarvoa myytäessä on kyse täsmälleen samasta asiasta. Myyntityön keskiössä on pyrkimys ymmärtää asiakaan tarve ja sen taustalla olevat tavoitteet sekä edellytyksemme auttaa asiakasta näiden saavuttamisessa.
Arvon myynti on mukavaa tekemistä koska asiantuntijana voit keskittyä oman osaamisesi valjastamiseen asiakasta parhaiten hyödyttävällä tavalla. Myynti on asiakkaan auttamista ja siinä olet jo todennäköisesti varsin pitkällä.
Kenelle
Jos toimit asiantuntijana asiakasrajapinnassa ja tavoitteenasi on tuottaa asiakkaalle merkityksellisiä ratkaisuja sopii tämä valmennus sinulle mainiosti. Mikäli haluat oppia myymään niin, että se ei edes tunnu myynniltä, kannattaa sinun lähteä mukaan tähän päivän tehotyöpajaan. Luvassa on hauskaa oppimista muiden osallistujien kanssa.
Hyödyt
Työpajassa opit miten asiakasarvoa myydään asiakkaalle. Saat uusia näkökulmia asiakkaan tarpeiden tunnistamisen, kehittämisen ja oikean ratkaisemisen saralla. Lisäksi saat tuhdin paketin käytännön myyntityökaluja sekä kattavan taustamateriaalin oman myyntityösi tueksi. Hävittämällä mystiikan myynnistä saat myös rohkeutta ehdottaa arvoa aktiivisemmin asiakkaalle.
Työpajan toteutus
Työpajamme on aidosti vuorovaikutteinen valmennus. Teemme päivän aikana yhdessä harjoituksia, ryhmätöitä ja keskustelemme asiakasarvon myynnin aiheista yhdessä muiden osallistujien kanssa.
Työpajan osallistujamäärä on rajattu 8 henkilöön, jolla varmistamme toimivan vuorovaikutuksen valmennuksessa.
Kattava ja tulostettava taustamateriaali luo syvyyttä ja tukea kuhunkin käsiteltävään aiheeseen päivän aikana.
Pidämme päivän aikana normaalit tauot ja ruokatunnin.
Aamupäivä
Avaus ja työmenetelmät
- Esittelyt ja päivän kulku
- Päivän tavoitteet sekä työkaluvinkit
Strategia ja myynti asiantuntijana
- Myynti osana strategian toteutusta
- Mitä arvon myynnillä tarkoitetaan
- Arvostava vuoropuhelu arvon luonnissa
- Asiantuntija vai luotettu neuvonantaja
- Miten asiakas ostaa
Asiakassuhde
- Hyvän suhteen kulmakivet
- Luottamus ja sen kehittäminen
- Miten asiakas ostaa
12-13 Lounastauko
Iltapäivän ohjelma
Asiakasarvo
- Mitä on asiakasarvo
- Arvon luonti asiakasymmärrystä kartuttamalla
- Työkaluja asiakasymmärryksen lisäämiseksi
- Arvon tunnistamisen ja kasvattamisen keinot
- Asiakasarvon mittaaminen asiakkaan kanssa
Myyntityökalut ja niiden käyttö
- Kysymykset myynnissä
- Kysymysten suunnittelu ja käyttö
- Aktiivinen kuuntelu
- Keskustelumalli arvon kasvattamiseksi
- Arvoehdotusten tekeminen asiakkaalle
- Hyvä tarjous
- Kaupan voittaminen
Seuraavat Askeleet
- Miten tästä eteenpäin
16:00 Päivä päättyy
Päivän Ohjelma
Aamupäivä
9:00-12:00
Avaus ja työmenetelmät
- Esittelyt ja päivän kulku
- Päivän tavoitteet sekä työkaluvinkit
Strategian vaikutus myyntiin
- Myynti osana strategian toteutusta
- Arvon käsite, mitä asiakkaasi oikeasti tarvitsee
- Mitä arvon myynnillä tarkoitetaan
- Arvostava vuoropuhelu arvon luonnissa
- Miten asiakas ostaa ja miten se vaikuttaa myyntiin
Asiakassuhde myyntityössä
- Hyvän suhteen kulmakivet
- Luottamus ja sen kehittäminen
12:00-13:00 Lounas
Iltapäivä
13:00-16:00
Asiakasarvo
- Arvon ja hinnan suhde
- Arvon luonti asiakasymmärrystä kartuttamalla
- Työkaluja asiakasymmärryksen lisäämiseksi
- Arvon tunnistamisen ja kasvattamisen keinot
- Asiakasarvon mittaaminen asiakkaan kanssa
Myyntityökalut ja niiden käyttö
- Kysymykset myynnissä
- Kysymysten suunnittelu ja käyttö
- Aktiivinen kuuntelu
- Keskustelumalli arvon kasvattamiseksi
- Arvoehdotusten tekeminen asiakkaalle
- Myyntikohtaamiseen valmistautuminen
- Hyvä tarjous
- Kaupan voittaminen
Oman myyntityön kehittäminen
- Seuraavat askeleet